Logo

Modern İş Yerinde Kapsayıcılık: Liderler Nasıl Başarabilir?

Liderler hangi çalışma modelini seçerlerse seçsinler, aynı zamanda aşağıdakileri yaratmaya çalışmalıdır.

Mükemmel bir çalışan deneyimi sağlamak, bağlılığı artırmak ve üretkenliği teşvik etmek için bir kapsayıcılık kültürü. Bunlar birbirinden ayrı iş zorlukları gibi görünse de gerçekte biri diğerinden bağımsız düşünülmemelidir. Her ikisinden de - arzu edilen çalışma ortamı veya kapsayıcı kültür - en iyi şekilde yararlanmak için ikisinin nasıl kesiştiğini anlamak önemlidir.

Küresel çapta 5.000 çalışan üzerinde yaptığımız bir çalışmada, yetenek segmentleri arasında kapsayıcılık ve dışlamayı analiz ettik ve çalışma ortamından bağımsız olarak bir kapsayıcılık kültürü yaratma fırsatları bulduk.

Kapsayıcılık Kültürü Oluşturmak Her Çalışma Ortamında Bir İş Gerekliliğidir

  • Çalışanların yalnızca %33'ü kapsayıcı bir kültürde çalıştığını düşünmektedir.

  • Kapsayıcı bir kültür tarafsız muamele, fırsatlara adil erişim, psikolojik güvenlik, sesini yükseltebilme ve kazan-kazan zihniyeti tarafından yönlendirilir.

Araştırmamız, aşağıdaki dışlama eylemlerinin - çalışma ortamından bağımsız olarak - endişe verici derecede yüksek oranlarda gerçekleştiğini göstermektedir. 

  • Çalışanların %73’ü işten çıkarılma, açıkça kötü muamele görme ve değersizleştirilme deneyimi yaşamışlardır.

  • Çalışanların %63’ü tanıklık etmiş bir iş arkadaşının fikirlerinin reddedilmesi, aşağılanması veya ekip faaliyetlerinden dışlanması.

Liderler her türlü çalışma ortamında kapsayıcı bir kültür oluşturmak ve dışlanmayı ele almak zorundadır. Bunu yapmak için liderler, çalışanlarının ihtiyaçlarına dikkat etmeli ve kapsayıcılığı teşvik etme konusunda kasıtlı olmalıdır. Ancak her çalışma ortamının kendine özgü zorlukları olduğundan, herkese uyan tek bir yaklaşım işe yaramayacaktır.

Saha Çalışanlarının Yaşadığı Zorluklar 

  • Saha çalışanları çoğu zaman kurumsal liderlikten ve karar vericilerden uzaktır.

  • Ayrıca işlerinde daha az özerkliğe sahiptirler ve hizmet verdikleri kişilerin ihtiyaçlarına cevap vermenin günlük zorluklarıyla başa çıkmak zorundadırlar.

Liderler, aşağıdaki çalışmaları yürüterek işe başlayabilir.

  • Bilgi çalışanları düşünülerek oluşturulmuş geniş, kurumsal çaplı çözümler yerine, sahadaki çalışanların karşılaştığı benzersiz engelleri anlamak için mevcut durum değerlendirmesi.

  • Saha çalışanları en yüksek dışlanma vakalarını ve düşük katılım kültürünü yaşamaktadır.

  • Ankete katılanların 28%’i kapsayıcı bir kültürde çalıştıklarını söylüyor. Saha Çalışanlarının 77%’si kişisel olarak dışlanma eylemi yaşamışlardır.

Ofis Çalışanlarının Yaşadığı Zorluklar

  • Günlük yüz yüze etkileşim, insanları dışlayıcı davranışlara, eylemlere ve önyargılara maruz bırakan sosyal dinamikleri hızlandırır.

  • Dışlanmanın sadece bunu yaşayanları etkilemeyeceğinin farkında olun. Herkes etkilenebilir - özellikle de yüz yüze ortamlarda.

  • Kuruluşunuzda neler olup bittiğine dair durum değerlendirmesi yapın. Kuruluşunuzda hangi dışlama biçimleri yaygınlaşıyor?
    Her 10 ofis çalışanından yedisi son 12 ay içinde bir dışlama eylemine şahsen tanık olmuştur - bu oran tüm çalışma ortamları arasında en yüksektir.

Uzaktan Çalışmanın Zorlukları

  • Uzaktan çalışma dışlama eylemlerine maruz kalma veya tanık olma olasılığını azaltabilse de, birçok uzaktan çalışan hala kapsayıcı olmayan bir kültürde çalıştıklarını düşünmektedir.

  • Uzaktan çalışma kültürü genellikle öncelikle belirli kişilerle veya ekip üyeleriyle iletişim kurma ve işbirliği yapma eğilimindedir; bu da istemeden de olsa belirli iletişimlerden, karar alma süreçlerinden, yetenek fırsatlarından ve diğer hayati etkileşimlerden dışlanmalarına neden olabilir.

Bu yüzden mentorluk, ağ oluşturma, ekip geliştirme gibi uygulamalara ve tüm iletişimlerin uzaktan çalışanları da kapsadığından emin olun. Gerekirse onlar için özel bir strateji geliştirin.

  • Uzaktan çalışanların %59’u kişisel olarak dışlanma yaşamış ve sadece %40'ı geçen yıl dışlanma eylemlerine tanık olmuştur - bu oran tüm çalışma ortamları arasında en düşük seviyededir.

  • Uzaktan çalışanların %31’i kapsayıcı bir kültürde çalıştıklarını söylüyorlar.

Hibrit Çalışma Zorlukları

  • Tüm çalışma ortamlarında var olan zorluklarla karşılaştıklarından, hibrit çalışanlar için benzersiz bir zorluk göze çarpmamaktadır.

  • Ancak, ofisten sahadan ve uzaktan çalışma, bu çalışanları yüz yüze çalışırken daha dışlayıcı davranışlara maruz bırakabilirken, aynı zamanda uzaktan çalışırken fırsatlara ve bilgiye erişimden uzaklaştırabilir.

Bu yüzden hibrit çalışanlarınız için kapsayıcılığa neyin engel olduğunu anlayın. Daha fazla dışlanma vakası yaşıyorlar mı? Büyüme ve gelişim için ofis içi çalışanlarla aynı fırsatları alıyorlar mı? Anketler veya odak grupları gibi dinleme stratejileri kullanın ve eksiklikleri giderin.

  • Hibrit bir modelde bile olsa, işyerinde fiziksel olarak bulunmak, çalışanların dışlama eylemlerine maruz kalma veya tanık olma olasılığını artırmaktadır.

  • Hibrit çalışanların %71’i  kişisel olarak dışlanma yaşamış, %64’ü ise geçen yıl dışlanma eylemlerine tanık olmuştur.

Square Dot Pattern
Square Dot PatternSquare Dot PatternSquare Dot PatternDot Pattern
Best Employers
  • Customer

    "AKLease’de önceliğimiz; güçlü ve açık iletişime dayanan, bireyler arasında güven ilişkisinin kurulduğu ve her çalışanın özel olduğu bir çalışma ortamı inşa etmek. Bu yaklaşım; birbirini tamamlayan bir değerler zinciri aslında. Sağlıklı iletişim kurulduğunda, güven ilişkisi için de gerekli ortam sağlanmış oluyor. Birbirini anlayan, aynı yöne bakabilen ekipler son derece bağlılıkla ve güven duyarak çalışabiliyor. Devamında da, bireyselliğin önemsendiği, kişisel beklentilerin değer gördüğü bakış açısı ile yaklaşımımızı güçlendiriyoruz. Ekipler arasındaki iletişimin tamamlayıcı unsuru olması nedeniyle lider iletişimini de oldukça önemsiyoruz"

    ÖZGE ÖZBAY AKINAKLEASE - İnsan ve Kültür Bölüm Başkanı

  • Customer

    "Çalışan bağlılığı, bizim için insanı odağına koyan bir kurumun çalışanlarının deneyimini iyileştirmek için aldığı aksiyonların bir sonucu. Çalışma arkadaşlarımızla işyerinde ve iş dışında kurduğumuz her türlü etkileşimin bu deneyim üzerinde etkisi olduğunu bilerek hareket ediyoruz. Özellikle faaliyet gösterdiğimiz sektörlerde müşteri ile doğrudan temas halinde bulunduğumuz için çalışanlarımızın mutlu çalışıyor olması bizim şirket olarak yüksek performans göstermemiz için de oldukça kritik"

    İREM ÇALIKOTOKOÇ OTOMOTİV - İK MÜDÜRÜ

  • Customer

    "Entek’te çalışanların ihtiyaç ve beklentilerini doğru anlamak, bu doğrultuda iyi uygulamaları hayata geçirmek önceliğimiz. Yenilikçi ve gelecekteki beklentileri öngören uygulamalarımız ile çalışanlarımızın yalnızca iş değil sosyal hayatlarında da mutlu ve güvende hissetmelerini önemsiyoruz. Çalışan bağlılığını bunun doğal bir sonucu olarak değerlendiriyoruz. "

    ÖMER GÜNENTEK - İK Grup Direktörü

  • Customer

    "Garanti BBVA Filo’nun her departmanında çalışanlarımıza fırsat eşitliği sağlayan, inisiyatif alabilecekleri ve açık iletişimin hakim olduğu bir çalışma ortamı sunmak bizim için çok değerli. Çalışanlarımızın görüş ve önerilerini daima dikkate alarak, kurum bağlılığını sürekli geliştirmeye özen gösteriyoruz. "

    AYŞEGÜL GÜLGÖRGARANTİ BBVA FİLO - CEO

  • Customer

    "TürkTraktör olarak çalışan bağlılığını içeride yaşattığımız çalışan deneyiminin bir çıktısı olarak görüyoruz. Bu bağlamda çalışan deneyimi stratejimiz; işini severek yapan, şirketimize ve topluluğumuza bağlı çalışanlar için, çeşitli anketler ve farklı dinleme yöntemlerinin analizlerine uygun aksiyonların alınmasına ve iletişimine dayanıyor. Çevik dönüşümün de pozitif etkisiyle tüm çalışma arkadaşlarımızın sesini dineleyerek uçtan uca deneyimler tasarlıyoruz. "

    OSMAN ÖZDEMİRTÜRKTRAKTÖR - İnsan, Kültür ve Dönüşüm İş Lideri

  • Customer

    "Çalışanlarımızın mutluluğu, Yapı Kredi Leasing’de odak noktalarımızın başında geliyor. Bir iş yerinde herkes mutluysa, çalışanların arasındaki iletişimin daha güçlü olduğunu, aynı zamanda kendilerini geliştirme konusunda daha istekli olduklarını biliyoruz. Bu durum işleyişin sağlıklı yürümesini sağlayıp verimlilikte de oldukça etkili oluyor. Sektörün lider kuruluşu olarak yüksek müşteri memnuniyetimizdeki en büyük pay mutlu çalışanlarımıza ait."

    FATİH TORUNYK LEASING - CEO

Dot Pattern

Bizden Haberler