Logo

İYİ’lik Endeksini Geliştirdik

İş yaşamında dayanıklılık, insanların zorluklarla mücadele etmesini kolaylaştırma, streslerini yönetmeleri ve motivasyonlarını korumaları açısından oldukça önemlidir.  İş yaşamında iyi olma yönünde yapılan yatırımlar, açık, şefkatli ve görünür liderlik ile işveren ve çalışan arasında empatik diyalogla da birleştiğinde işgücü esnekliğini sağlamak için kritik öneme sahiptir.

İş yaşamında dayanıklılığın üç göstergesi olduğunu biliyoruz;

  • Temel bir duygu olan işyerinde güvende hissetme

  • Kişisel değerleriyle işyeri arasında bağ kurma, anlam bulma

  • Potansiyele tam ulaşabilmek için gerekli adaptasyon ve motivasyon

Küresel araştırmalarımız, dünyada çalışanların %42’sinin kendilerini güvende hissetmedini, % 52’sinin aidiyet hissetmediğini , %55 ‘i ise potansiyellerini kullanmadıklarını düşünüyorlar. Çalışanlar iş yaşamında dayanıklılıkla mücadele ederken  Şirketlerin %80’i ise Wellbeing yatırımlarının uzun vadede çok gerekli olduğuna inanıyor.

İYİ’lik Endeksini 3 ana kategoride ölçümlüyoruz:

  • İşinde Anlam Bulma (Purpose)

  • Yeteneğini Kullanma (Talent)

  • İyi Olma (Wellbeing)

İŞİNDE ANLAM BULMA (PURPOSE)

Araştırmalar, insanların yaklaşık yüzde 70'inin amaçlarını iş aracılığıyla tanımladıklarını ortaya koyuyor. Y kuşağı için işinde anlam bulma öyle yüksek bir noktada ki, çoğu işlerini hayatlarının çağrısı olarak görüyorlar. Bu durum , insanların günlük hayatlarında, inandıkları amaca gerçekten katkıda bulunmak için fırsatlar aramaları anlamına geliyor.

 

  • İşyerinde amaçlarını gerçekleştirdiğini söyleyen çalışanların daha yüksek dayanıklılık bildirme olasılıkları 6.5 kat daha fazla.

  • Sağlıklı olma olasılıkları 4 kat daha fazla

  • Şirkette kalmak isteme olasılıkları 6 kat daha fazla ve

  • Şirketlerini başarılı kılmak için daha fazlasını yapma olasılıkları 1.5 kat daha fazla.

Araştırmada şaşırdığımız şeylerden biri, insanların yaklaşık yüzde 70'inin amaçlarını iş aracılığıyla tanımladıklarını söylemesidir. Ve aslında, Y kuşağı, hatta daha da fazlası, işlerini hayatlarının çağrısı olarak görüyorlar. Bu, insanların günlük yaptıkları işte, amaçlarına inandıkları şeye gerçekten katkıda bulunmak için fırsatlar aramaları anlamına geliyor.

YETENEĞİNİ KULLANMA (TALENT)

İşyerinde,

  • Farklı yaklaşımlara değer verilen,

  • Karar alınırken herkesin kendi yetki alanında dahil edildiği,

  • Çalışanlarını eğitim ve gelişim olanaklarıyla desteklendiği

çalışma ortamı sağlayabilmek işgücü esnekliği yaratır. Bu ortamda, çalışanların kuruma güveni gelişir, potansiyellerini kullanabilmek için motivasyonu artar.

İYİ OLMA (WELLBEING)

2021 Aon Global Anket sonuçlarına göre  Wellbeing performansında gerçekleşen artışların, müşteri ve çalışan bağlılığı ile karlılığı olumlu etkilediğini gösteriyor.

Square Dot Pattern
Square Dot PatternSquare Dot PatternSquare Dot PatternDot Pattern
Best Employers
  • Customer

    "AKLease’de önceliğimiz; güçlü ve açık iletişime dayanan, bireyler arasında güven ilişkisinin kurulduğu ve her çalışanın özel olduğu bir çalışma ortamı inşa etmek. Bu yaklaşım; birbirini tamamlayan bir değerler zinciri aslında. Sağlıklı iletişim kurulduğunda, güven ilişkisi için de gerekli ortam sağlanmış oluyor. Birbirini anlayan, aynı yöne bakabilen ekipler son derece bağlılıkla ve güven duyarak çalışabiliyor. Devamında da, bireyselliğin önemsendiği, kişisel beklentilerin değer gördüğü bakış açısı ile yaklaşımımızı güçlendiriyoruz. Ekipler arasındaki iletişimin tamamlayıcı unsuru olması nedeniyle lider iletişimini de oldukça önemsiyoruz"

    ÖZGE ÖZBAY AKINAKLEASE - İnsan ve Kültür Bölüm Başkanı

  • Customer

    "Çalışan bağlılığı, bizim için insanı odağına koyan bir kurumun çalışanlarının deneyimini iyileştirmek için aldığı aksiyonların bir sonucu. Çalışma arkadaşlarımızla işyerinde ve iş dışında kurduğumuz her türlü etkileşimin bu deneyim üzerinde etkisi olduğunu bilerek hareket ediyoruz. Özellikle faaliyet gösterdiğimiz sektörlerde müşteri ile doğrudan temas halinde bulunduğumuz için çalışanlarımızın mutlu çalışıyor olması bizim şirket olarak yüksek performans göstermemiz için de oldukça kritik"

    İREM ÇALIKOTOKOÇ OTOMOTİV - İK MÜDÜRÜ

  • Customer

    "Entek’te çalışanların ihtiyaç ve beklentilerini doğru anlamak, bu doğrultuda iyi uygulamaları hayata geçirmek önceliğimiz. Yenilikçi ve gelecekteki beklentileri öngören uygulamalarımız ile çalışanlarımızın yalnızca iş değil sosyal hayatlarında da mutlu ve güvende hissetmelerini önemsiyoruz. Çalışan bağlılığını bunun doğal bir sonucu olarak değerlendiriyoruz. "

    ÖMER GÜNENTEK - İK Grup Direktörü

  • Customer

    "Garanti BBVA Filo’nun her departmanında çalışanlarımıza fırsat eşitliği sağlayan, inisiyatif alabilecekleri ve açık iletişimin hakim olduğu bir çalışma ortamı sunmak bizim için çok değerli. Çalışanlarımızın görüş ve önerilerini daima dikkate alarak, kurum bağlılığını sürekli geliştirmeye özen gösteriyoruz. "

    AYŞEGÜL GÜLGÖRGARANTİ BBVA FİLO - CEO

  • Customer

    "TürkTraktör olarak çalışan bağlılığını içeride yaşattığımız çalışan deneyiminin bir çıktısı olarak görüyoruz. Bu bağlamda çalışan deneyimi stratejimiz; işini severek yapan, şirketimize ve topluluğumuza bağlı çalışanlar için, çeşitli anketler ve farklı dinleme yöntemlerinin analizlerine uygun aksiyonların alınmasına ve iletişimine dayanıyor. Çevik dönüşümün de pozitif etkisiyle tüm çalışma arkadaşlarımızın sesini dineleyerek uçtan uca deneyimler tasarlıyoruz. "

    OSMAN ÖZDEMİRTÜRKTRAKTÖR - İnsan, Kültür ve Dönüşüm İş Lideri

  • Customer

    "Çalışanlarımızın mutluluğu, Yapı Kredi Leasing’de odak noktalarımızın başında geliyor. Bir iş yerinde herkes mutluysa, çalışanların arasındaki iletişimin daha güçlü olduğunu, aynı zamanda kendilerini geliştirme konusunda daha istekli olduklarını biliyoruz. Bu durum işleyişin sağlıklı yürümesini sağlayıp verimlilikte de oldukça etkili oluyor. Sektörün lider kuruluşu olarak yüksek müşteri memnuniyetimizdeki en büyük pay mutlu çalışanlarımıza ait."

    FATİH TORUNYK LEASING - CEO

Dot Pattern

Bizden Haberler