Logo

Çalışma Ortamınız Çalışanlarınıza Vaat Ettiğiniz Çalışma Deneyimini Sunuyor Mu?

Günümüzde liderler çalışanların ve ekiplerin tam potansiyelini ortaya çıkaracak çalışma ortamını belirlemekte zorlanmaktadır. Çalışan deneyimlerinin ve bağlılık seviyelerinin bu farklı yapılarda nasıl değiştiğini ve her çalışan için nasıl geliştirilebileceğini anlamak, daha iyi liderlik kararlarını şekillendirmek için gereken içgörüleri sağlayabilir.

Bağlılığın çeşitli çalışma ortamlarında nasıl farklılık gösterdiğini gözden geçirerek başlayalım. 9,000'den fazla çalışanı kapsayan küresel panel çalışmamızdan elde ettiğimiz bilgileri kullanarak, çalışan deneyiminin temel sonuçlarından biri olan bağlılığın, ofis dışı ortamlarda (örneğin restoranlar, hastaneler, imalat) çalışan ve bağlılıkları belirgin şekilde düşük olan çalışanlar haricinde, farklı çalışma ortamlarında genel olarak benzer olduğunu bulduk. Uzaktan ofis çalışanları da hibrit veya yerinde ofis çalışanlarına kıyasla biraz daha düşük bağlılık göstermektedir.

Çalışma Ortamlarına Göre Çalışan Bağlılığı 

Saha Çalışanları %49

Sürekli Ofis Çalışanları %60

Hibrit Çalışanlar %60 

Uzaktan Çalışanlar %57

Her çalışma ortamında, bağlılık seviyeleri kuruluşun çalışanlara verdiği sözü yerine getirme becerisine bağlıdır - çalışanların sadece yarısı kuruluşlarının kendilerine vaat edilen çalışan deneyimini sağladığını düşünmektedir. Ortamlara göre küçük farklılıklar olsa da, genel olarak kuruluşların çalışanlarına vaat ettiklerini yerine getirme konusunda gelişmeye açık yönleri vardır ve hiçbir ortam bu konuda diğerinden önemli ölçüde daha avantajlı değildir.

Vaat Edilen Çalışan Deneyiminin Sağlandığını Düşünen Çalışan Oranı

Sürekli Sahada Çalışanları %42

Sürekli Ofiste Çalışanlar %55

Hibrit Çalışanlar %55

Uzaktan Çalışanlar %48

Bu vaadi yerine getirmek, çalışanların günlük deneyimlerinin bir parçası olarak arzu ettikleri temel unsurlar arasında bir denge kurulmasını gerektirir. Bunlar şunları içerir:

  • İlgili, güvenilir, şeffaf ve ilham verici üst düzey liderlik

  • Adil kariyer gelişim fırsatları ve takdir/ödeme

  • Kurumun başarılı olması için ihtiyaç duyulan kişilerin elde tutulması

  • İşi iyi yapmak için gerekli iş süreçleri, kaynaklar ve bilgiler

Çalışanlar, ortamdan bağımsız olarak bu unsurların çalışan deneyiminin bir parçası olmasını bekler. Ancak, temel unsurların ötesinde, çalışanların beklediği belirli çalışan deneyimi faktörleri vardır ve bu unsurlar çalışma ortamına göre farklılık gösterir. Bu farklılıklar, çalışan deneyiminin her çalışma ortamındaki çalışanların benzersiz ihtiyaçlarını/beklentilerini karşılayacak şekilde kişiselleştirilmesi gerektiğini göstermektedir. Bu unsurlar her çalışma ortamında bir dereceye kadar değerli olsa da, bu belirli ortamlardaki çalışanlar için daha yüksek bir değer/ağırlık taşıdıklarını unutmayın.

Sürekli Sahada çalışanlar işin gerekliliklerini yerine getirmek için desteklendiklerini hissetmek isterler.

Aşağıdaki durumlarda deneyimi vaadini yerine getirilmiş olarak değerlendirme olasılığı daha yüksektir.

  • Becerilerini geliştirmek için eğitim alır, fırsatlar bulursa,

  • İşlerini yapmak için doğru teknolojiye sahiplerse

  • Yöneticileri, ekibin çalışmalarının stratejiye nasıl katkıda bulunduğunu açıklarsa

Sürekli Ofisten çalışanlar çabalarının takdir edileceğine güvenmek ister.

Aşağıdaki durumlarda çalışan deneyimi vaadini yerine getirilmiş olarak değerlendirme olasılığı daha yüksektir.

  • Performans ve terfi arasında açık bir bağlantı varsa,

  • Üst düzey liderler stratejiyi motive edici bir şekilde açıklarsa,

  • Yöneticilerine güvenirlerse,

Hibrit Çalışanlar çalışma şekillerinde özerklik ve yetkilendirme istiyorlar.

Aşağıdaki durumlarda çalışan deneyimi vaadini yerine getirilmiş olarak değerlendirme olasılığı daha yüksektir.

  • İş yerinde kendileri olmakta özgür hissederlerse,

  • Özerkliğe sahipler ve karar alırken çok sayıda onay veya bürokrasi gerekmiyorsa,

  • Üst düzey liderler değişikliklerin neden meydana geldiğini açıklarsa - önceliklerin belirlenmesine yardımcı olacak içgörü sağlarsa,

Uzaktan çalışanlar, bağlantıda ve ilgili olmalarını sağlamak için gelişim ve işbirliği istiyor.

Aşağıdaki durumlarda çalışan deneyimi vaadini yerine getirilmiş olarak değerlendirme olasılığı daha yüksektir.

  • Öğrenme ve gelişime katılmak için zamanları varsa,

  • Akranlar, performansı artırmaya yardımcı olan geri bildirimleri zamanında paylaşırsa,

  • Ekip,diğer iş birimleriyle nasıl etkin işbirliği yapılacağını tartışırsa,

Vaat Edilen Çalışan Deneyiminin Sağlandığında Bağlılık Oranları

Sürekli Sahada Çalışanları %82

Sürekli Ofiste Çalışanlar %87

Hibrit Çalışanlar %87

Uzaktan Çalışanlar %86

Benzersiz çalışan deneyimi  beklentileri ve ihtiyaçları tutarlı bir şekilde karşılandığında, çalışma ortamına göre bağlılıktaki farklılıklar azalır bu da hem temel unsurlar hem de benzersiz beklentiler karşılandığı sürece hiçbir ortamın diğerine göre kesin bir avantaja sahip olmadığını gösterir.

Bağlılıktaki farklılıklar, yetenek süreçlerinin ve liderlik becerilerinin farklı ortamlara (ve iş rollerine) ne kadar iyi ayarlandığını yansıtabilir. Tek bir beden herkese uymaz - ancak liderlerin küresel beklentileri dengelerken ve bu deneyimi yürütme ve sürdürmede tutarlılık yaratırken benzersiz ihtiyaçlara karşı bilinçli olarak duyarlı olmaları gerekir. Bunu yaparak kuruluşlar, çalışanlarına sundukları her türlü çalışma ortamından en iyi şekilde yararlanacak ve kuruluşlarının başarısını artırmaya yardımcı olacaktır.

Square Dot Pattern
Square Dot PatternSquare Dot PatternSquare Dot PatternDot Pattern
Best Employers
  • Customer

    "AKLease’de önceliğimiz; güçlü ve açık iletişime dayanan, bireyler arasında güven ilişkisinin kurulduğu ve her çalışanın özel olduğu bir çalışma ortamı inşa etmek. Bu yaklaşım; birbirini tamamlayan bir değerler zinciri aslında. Sağlıklı iletişim kurulduğunda, güven ilişkisi için de gerekli ortam sağlanmış oluyor. Birbirini anlayan, aynı yöne bakabilen ekipler son derece bağlılıkla ve güven duyarak çalışabiliyor. Devamında da, bireyselliğin önemsendiği, kişisel beklentilerin değer gördüğü bakış açısı ile yaklaşımımızı güçlendiriyoruz. Ekipler arasındaki iletişimin tamamlayıcı unsuru olması nedeniyle lider iletişimini de oldukça önemsiyoruz"

    ÖZGE ÖZBAY AKINAKLEASE - İnsan ve Kültür Bölüm Başkanı

  • Customer

    "Çalışan bağlılığı, bizim için insanı odağına koyan bir kurumun çalışanlarının deneyimini iyileştirmek için aldığı aksiyonların bir sonucu. Çalışma arkadaşlarımızla işyerinde ve iş dışında kurduğumuz her türlü etkileşimin bu deneyim üzerinde etkisi olduğunu bilerek hareket ediyoruz. Özellikle faaliyet gösterdiğimiz sektörlerde müşteri ile doğrudan temas halinde bulunduğumuz için çalışanlarımızın mutlu çalışıyor olması bizim şirket olarak yüksek performans göstermemiz için de oldukça kritik"

    İREM ÇALIKOTOKOÇ OTOMOTİV - İK MÜDÜRÜ

  • Customer

    "Entek’te çalışanların ihtiyaç ve beklentilerini doğru anlamak, bu doğrultuda iyi uygulamaları hayata geçirmek önceliğimiz. Yenilikçi ve gelecekteki beklentileri öngören uygulamalarımız ile çalışanlarımızın yalnızca iş değil sosyal hayatlarında da mutlu ve güvende hissetmelerini önemsiyoruz. Çalışan bağlılığını bunun doğal bir sonucu olarak değerlendiriyoruz. "

    ÖMER GÜNENTEK - İK Grup Direktörü

  • Customer

    "Garanti BBVA Filo’nun her departmanında çalışanlarımıza fırsat eşitliği sağlayan, inisiyatif alabilecekleri ve açık iletişimin hakim olduğu bir çalışma ortamı sunmak bizim için çok değerli. Çalışanlarımızın görüş ve önerilerini daima dikkate alarak, kurum bağlılığını sürekli geliştirmeye özen gösteriyoruz. "

    AYŞEGÜL GÜLGÖRGARANTİ BBVA FİLO - CEO

  • Customer

    "TürkTraktör olarak çalışan bağlılığını içeride yaşattığımız çalışan deneyiminin bir çıktısı olarak görüyoruz. Bu bağlamda çalışan deneyimi stratejimiz; işini severek yapan, şirketimize ve topluluğumuza bağlı çalışanlar için, çeşitli anketler ve farklı dinleme yöntemlerinin analizlerine uygun aksiyonların alınmasına ve iletişimine dayanıyor. Çevik dönüşümün de pozitif etkisiyle tüm çalışma arkadaşlarımızın sesini dineleyerek uçtan uca deneyimler tasarlıyoruz. "

    OSMAN ÖZDEMİRTÜRKTRAKTÖR - İnsan, Kültür ve Dönüşüm İş Lideri

  • Customer

    "Çalışanlarımızın mutluluğu, Yapı Kredi Leasing’de odak noktalarımızın başında geliyor. Bir iş yerinde herkes mutluysa, çalışanların arasındaki iletişimin daha güçlü olduğunu, aynı zamanda kendilerini geliştirme konusunda daha istekli olduklarını biliyoruz. Bu durum işleyişin sağlıklı yürümesini sağlayıp verimlilikte de oldukça etkili oluyor. Sektörün lider kuruluşu olarak yüksek müşteri memnuniyetimizdeki en büyük pay mutlu çalışanlarımıza ait."

    FATİH TORUNYK LEASING - CEO

Dot Pattern

Bizden Haberler